Національні стрибки по різновисоким стовпам
Ця вправа розвиває вибухову силу в поєднанні з точною координацією ніг. Дмитро Петрович невипадково в цій вправі використовував національні стрибки. Адже національні стрибки були споконвіку улюбленим заняттям саха. У цих вправах розвиваються практично всі якості борця, які потрібні йому під час змагальної діяльності: вибухова сила, координація рухів та ін. А національні стрибки по різновисоким стовпам роблять цю вправу ще більш складною, що вимагає максимальної концентрації уваги спортсмена.
Ходьба з балансуванням по натягнутому тросу і ходьба на бочці
Ця вправа розвиває стато-кінетичну стійкість, спритність, рухову винахідливість. Н.А.Бернштейн писав: «Ходіння по підлозі не вимагає спритності, а ходьба по канату її потребує, тому що вийти з того становища, яке створюється канатом, незрівнянно складніше, ніж з того, яке є на рівній підлозі». Гарні результати для розвитку м"язового відчуття дає така вправа, як ходьба по канату. Тут вдосконалюється почуття рівноваги, координація рухів, вміння миттєво розслабити ту чи іншу групу м"язів.
Стінка-сходи з дощок, розташованих під певним пологим кутом
У східних країнах популярні прислів"я - "вулиця повна майстрів". Воно означає, що для отримання знань не обов"язково їздити кудись, необхідно просто з відкритими очима подивитися на світ і сприймати все найцінніше з того, що нас оточує. Наприклад, Дмитро Петрович якось задумався про те, як ведмідь дереться на дерево, адже у нього немає протиставленого великого пальця, щоб захопитися як ц робить людина. На основі цієї ідеї народився унікальний тренажер - підтягування з захватом за похилі дошки, який привчає чіпкому захопленню за стегна, на зразок захоплення ведмедя за товстий стовбур дерева. Цей тренажер розвиває м"язи верхнього пояса і чіпкість рук. У першому випадку борець повинен, вхопившись пальцями, по низхідній дошці піднятися вгору і спуститися. Другий варіант виконання полягає в тому, що борець захоплюється за дошки не пальцями рук, а долонею. Ця вправа тренує не чіпкість пальців, а розвиває своєрідний "гак" долонь. При виконанні знаменитого кидка через плечі («млин») олімпійський призер Олександр Іванов тримає руки суперника не пальцями, а гаком своїх долонь, що сприяє більш швидкому, міцному і ефективному захоплення рук суперника.